|
|
ІНСТИТУТ ДЕРЖАВИ І ПРАВА
ім. В.М.КОРЕЦЬКОГО НАН УКРАЇНИ
Органи
державної
влади
України
За редакцією доктора
юридичних наук, професора,
члена-кореспондента АПрН України
В.Ф. ПОГОРІЛКА
Київ
2002
|
УДК 342. 5
ББК X 620.61 (Укр)
О 64
Рекомендовано до друку Вченою радою
Інституту держави і права
ім. В.М. Корецького НАН України
(протокол №5 від 21 травня 2002 р.)
Автори:
Передмова, розділи 1,5 — Погорілко В. Ф., розділ 2 —
Кривенко Л. Т.,
розділ 3 — Григорук Н.Г., розділи 4, 14 — Батанов О.В., розділ 6 — Авер'янов В.Б., ,
розділ 7 — Тимченко І.А., розділи 8, 9 — Мурашин Г.О., розділ 10 — Ісаєва Н.К. (параграф 3),
Воротіна Н.В. (параграфи 1,2,4), розділ 11 — Костецька Т.А., розділ 12 — Гаєва Н.П.,
розділ 13 — Антонов В. О.
Органи державної влади України / За ред. В.Ф.Погорілка: Монографія. — К.: Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького, 2002. — 592 с.
ISВN 966-02-2687-Х
У монографії досліджуються проблеми загальної теорії державної влади — поняття, принципи, функції, механізм здійснення державної влади, її гарантії та проблеми теорії і практики організації і здійснення окремих видів державної влади: законодавчої, виконавчої і судової.
Найбільша увага приділяється проблемам органів законодавчої влади в механізмі здійснення державної влади та проблемам органів виконавчої і судової влади, їх структури, функцій та форм діяльності, здійсненню парламентської, адміністративної і судової реформ.
Розрахована на студентів, аспірантів, викладачів вищих закладів освіти, народних депутатів України, службовців, усіх, хто цікавиться питаннями організації державної влади та її здійснення.
ББК X 620.61 (УКР)
ISВN 966-02-2687-Х
© © Кол. авторів, 2002
© Інститут держави і права
ім. В.М.Корецького
НАН України, 2002
Із прийняттям чинної Конституції України український конституціоналізм
істотно збагатився не лише якісно новою системою прав і свобод людини
і громадянина та їх гарантій, а й принципово новою системою народовладдя
— форм безпосереднього народовладді, організації і здійснення державної
влади, місцевого самоврядування та інших інститутів влади.
Як наслідок, у політичне життя поряд із
виборами увійшли всеукраїнські і місцеві референдуми, остаточно утвердились
або були створені нові інститути державної влади: Президент України, Конституційний
Суд України, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, державна
влада стала здійснюватися шляхом її поділу на законодавчу, виконавчу і
судову, стала функціонувати система місцевого самоврядування.
Проте українське суспільство і Українська
держава остаточно не обрали ні виборчої системи щодо формування парламенту,
ні форми державного правління, які залишаються змішаними, перехідними,
повільно здійснюються парламентська, адміністративна і судова реформи,
не створено передбаченої чинною Конституцією України правової основи організації
і діяльності органів державної влади.
Це зумовлено рядом чинників політичного,
соціального, ідеологічного та іншого характеру. Однією з істотних причин
існуючого стану організації і здійснення державної влади є відсутність
загальної теорії державної влади та фундаментальної теорії організації
і здійснення окремих видів державної влади — законодавчої, виконавчої
і судової. Це має відношення до дослідження проблем визначення поняття
державної влади, класифікації її принципів і Функцій та механізму здійснення,
а також проблем парламентаризму, виконавчої влади і правосуддя.
В українській науково-юридичній літературі
в останні роки висловлено нові думки щодо поділу державної влади, статусу
існуючих органів державної влади, їх функцій, повноважень і відповідальності,
проте системних фундаментальних досліджень безпосередньо з проблем державної
влади ще, на жаль, бракує.
Подоланню цієї прогалини в галузі конституційного
права і підпорядкована дана колективна монографія наукових співробітників
Інституту держави і права імені В.М.Корецького НАН України.
|